HTML

e-Útdíj indítás percről percre

A WebEye szakértői folyamatosan nyomon követik és tájékoztatnak az e-Útdíjjal kapcsolatos legfrissebb információkról.

További információk

2013.06.11. 16:15 útdíj

Legfrissebb e-Útdíj hírek I. – Lapszemle

Népszava Online: Halasztanák az e-útdíj bevezetését a fuvarozók

2013. június 7.

http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=651575#null

A közúti fuvarozók a használatarányos útdíj bevezetésének elhalasztását javasolják a kormánynak. Nincs elegendő idő a felkészülésre sem a fuvarozóknak, sem az e-útdíj rendszergazdájának. Európában egyetlen országban sem épült ki az e-útdíj két és fél hónap alatt és ez Magyarországon sem fog sikerülni - állította egy közúti fuvarozással foglalkozó szakértő. Márpedig ha az ellenőrző rendszer nem épül ki rendesen és "lyukas " lesz, a remélt költségvetési bevétel sem folyik be a büdzsébe.

Az is kérdéses, hogy a hátralévő három hét elegendő-e a kormánynyak, hogy betartsa ígéretét és kidolgozza a fuvarozóknak juttatandó kamattámogatás, valamint a forgóeszköz-hitelek feltételeit. A fuvarozóknak az útdíjat azonnal ki kell fizetniük, a szolgáltatás ellenértékét viszont általában 30 napon belül kapják meg, sok kisvállalkozás képtelen lesz megelőlegezni az e-útdíj havi többszázezres költségeit. A Széchenyi-kártya közbeiktatásával kidolgozható lenne egy új hitelkonstrukció - nyilatkozta a Népszavának Karmos Gábor. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára hozzátette, a fuvarozók kénytelenek lesznek az e-útdíjat áthárítani a megbízóikra. A szakember elismerte, ez nem lesz egyszerű feladat, hiszen a partnerek helyzete sem könnyű. A számlát végül a fogyasztónak, a lakosságnak kell állnia.

(…) 

iStock_000013555157Small.jpg

Délmagyarország: E- útdíj: elszakadt a cérna a fuvarozóknál

2013. június 7.

1, 3. oldal

Kétszáz fuvarozó hallgatta tegnap Szegeden az e-útdíjról szóló tájékoztatót - indulatba jöttek. Július elsejétől indul a díjszedés, de a regisztrációs honlap még nem működik.

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége által szervezett tájékoztatót az e-útdíj július elsejei bevezetéséig 19 helyen tartják meg. A kérdések- válaszok közben sok fuvarozónál elszakadt a cérna. 24 nap maradt a díjszedés indulásáig, a regisztrációs honlap még nem működik.

- A gépjárműadó a jelenlegi 1200 forintról 850 forintra csökken, az iparűzési adóból pedig az útdíj 7,5 százalékát lehet levonni. Mivel az útdíjat július elsejétől előre ki kell fizetni, a kormány forgóeszközhitelt biztosít a fuvarozóknak - mondta Vereczkey Zoltán. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) elnöke kifejtette, a fuvarozóknak az a feladatuk, hogy az e-útdíjat továbbterheljék a megbízókra. Úgy vélte, szükség lesz egy olyan pénzügyi alapra is, amely segíti a fuvarozókat az elektronikus fedélzeti eszközök beszerzésében. - Június 5-én indult a tesztüzem. Június 20-án 250 ezer vállalkozónak kell regisztrálnia. Aggódom. Beletörődtünk, hogy e-díj lesz, csak nem mindegy, hogy milyen formában - mondta Vereczkey.

(…) 

VG Online: Csak 30 ezer teherautóban van nyomkövető

2013. június 7.

http://www.vg.hu/kozelet/kozeleti-hirek/csak-30-ezer-teherautoban-van-nyomkoveto-405238

Az e-útdíj rendelettel érintett 200 ezer magyarországi jármű közül mindössze 30 ezerben van nyomkövető eszköz – közölte a flottakövetéssel foglalkozó a Secret Control GPS Kft. saját adataiból számított becslése alapján. A társaság szerint mivel két hét múlva kezdődik a regisztráció az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-nél, kevés idejük maradt a fuvarozóknak, hogy beszereltessék a GPS-alapú nyomkövető rendszert. 

Népszabadság Online: Bizonytalanság a célegyenesben

2013. június 6.

http://nol.hu/lap/gazdasag/20130606-bizonytalansag_a_celegyenesben?ref=sso

Bebiztosítja magát az elektronikus útdíjrendszer bekapcsolásának elhalasztása, esetleg bukása esetére az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. A társaság olyan adatszolgáltatási szerződési feltételeket fogalmazott a partneréül szegődő flottakövető szolgáltatóknak, amelyek alapján a szakvállalkozók nem számíthatnak kártérítésre, ha a használatarányos díjszedés és ellenőrzés terve kútba esik.

A július 1-jei rendszerindítás véghajrájában azonban nem a felelősség áthárítása, hanem a kínos végkifejlet lehetőségének felemlegetése az igazi illetlenség. Még akkor is, ha az új útdíjrendszer ideiglenes vagy végleges leállításának gondolata feltehetőleg csak a kötelező kincstári óvatosság jegyében került be az ÁAK szerződési feltételeinek sorába. És valójában senki nem számol komolyan azzal, hogy a kamionosok megússzák a beharangozott új terhet.

(…)

Bővebb információért kérjük, látogasson el weboldalainkra:

http://hu.webeye.eu

http://utdij-bevallas.hu/

komment

Címkék: hírek lapszemle Legfrissebb-e-útdíj-hírek


süti beállítások módosítása