Számos új fejlesztésre számíthatnak az idén is a fuvarozók az e-útdíj rendszerébe: folytatódik a jelenlegi díjköteles hálózat felosztása, az újonnan átadott szakaszok beillesztése a rendszerbe, de tervezik az utólagos és mobil fizetési lehetőség megteremtését is. A fejlesztések során figyelembe veszik a fuvarozói érdekképviseletek javaslatait – mondta el Kibédi-Varga Lajos, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) szóvivője a Világgazdaság megkeresésére válaszolva.
December elsejétől tovább finomodott a július elsején bevezetett e-útdíjrendszer. A testre szabott útvonaltervezés érdekében megvalósult a díjköteles elemi útszakaszok számának növelése, vagyis a szakaszok továbbosztása. Ez elsősorban ipartelepek és útcsatlakozások környékét érintette, de voltak köztük logisztikai központokat és kamionos pihenőhelyek is. A módosítás következtében a teljes díjköteles úthálózat hossza gyakorlatilag változatlan maradt, azonban az elemi útszakaszok száma 2075 darabról 2243-ra nőtt, vagyis az érintett esetekben az elemi díjköteles szakaszok hossza csökkent.
A fejlesztések idén is folytatódnak, a szakemberek továbbra is folyamatosan gyűjtik a díjköteles elemi szakaszok további bontására vonatkozó észrevételeket, javaslatokat, melyeket egy későbbi rendeletmódosítással építenek be a rendszerbe. A díjköteles hálózat bővülése az új autópálya-, gyorsforgalmi- és elsőrendű főúthálózati szakaszokkal párhuzamosan várható. A 2014-es tervekben szerepel a saját értékesítési csatornák erősítése, illetve az e-matrica (személyautók, 3,5 tonnánál kisebb teherjárművek, buszok díjfizetési rendszere) és a HU-GO ellenőrzési megoldásának integrációja.
Forrás: Világgazdaság
Ajánlott bejegyzések: