A WebEye az elsők között írta alá a szerződést
Tegnap délután megkötötte az első szerződéseket az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az e-útdíj bevallási közreműködőivel. Ezt azt jelenti, hogy mostantól szabad az út a fuvarozók előtt, hogy kiválasszák: melyik hivatalos telematikai szolgáltatón keresztül rendezik majd a hamarosan bevezetésre kerülő elektronikus útdíjat. Mivel a fizetéshez szükséges beépített eszköz működőképességéért a felhasználó felel, súlyos százezer forintos bírságokat spórolhatnak meg a fuvarozók egy valóban minőségi rendszer használatával – hívja fel a figyelmet az elsők között csatlakozó bevallási közreműködő, a WebEye Magyarország szakértője. Fokozottan érdemes figyelni a garanciális feltételekre és az igénybe vehető kiegészítő funkciókra. A következő hetekben várható megnövekedett érdeklődés kiszolgálása érdekében a WebEye Magyarország előregisztrációt és a későbbiekben online szerződéskötési lehetőséget biztosít majd az ügyfelek számára. A meglévő partnereknek pedig elegendő egy megállapodást aláírni ahhoz, hogy csatlakozzanak az új rendszerhez.
Mire érdemes a fuvarozóknak figyelniük a csatlakozáskor?
Egyre nagyobb a verseny a GPS-alapú járműkövetéssel foglalkozó vállalatok piacán, azonban közel sem mindegy, hogy a fuvarozók melyik bevallási közreműködőnél és milyen szempontok alapján választják ki a számukra legelőnyösebb megoldást. Ahhoz ugyanis, hogy a július 1-én induló e-útdíj rendszerhez egy műholdas járműkövetéssel foglalkozó cég csatlakozhasson, a szerződéskötés mellett szigorú alkalmassági átvilágításon kell megfelelnie. Ezen az auditorok a szolgáltatások minőségén túl a háttértámogatást biztosító infrastrukturális alkalmasságokat is vizsgálják. Ezért nagyon fontos, hogy a szerződéskötések előtt a fuvarozók meggyőződjenek arról, hogy a szerződött partner rendelkezik-e már ilyen minősítéssel, illetve, hogy várhatóan mikorra lesz annak birtokában.
A fedélzeti egység kiválasztásánál érdemes elsősorban a minőséget szem előtt tartani, hiszen az ilyen érzékeny elektronikai berendezések esetében ez hamar kifizetődik. Fontos tudni, hogy a berendezés működőképes állapotának biztosítása a fuvarozó felelőssége: ha elromlott készülékkel fizetős útszakaszra hajt, akkor az ebből eredő - gyakran több százezer forintos - büntetés kifizetése minden esetben az ő feladata. Továbbá fokozottan érdemes figyelni a garanciális feltételekre, így elkerülhetőek a szervizelési problémák, és érdemes tisztázni az igénybe vehető kiegészítő funkciókat is, mint például az automatikus tengelyszám állítás, és a díjfizetés kontroll funkció. De az sem elhanyagolandó, hogy sok esetben egyedi telematikai szolgáltatások is társulhatnak egy ilyen eszközhöz, mellyel még nagyobb költséghatékonyságot érhetnek el a fuvarozók. A WebEye Magyarország Kft. például az eTachograph rendszerével valós időben tud információt adni a sofőrnek a hátralévő napi, heti, vagy akár 28 napi vezetési idejéről.
Az e-útdíj bevezetéséig nagy torlódások várhatók a telematikai szolgáltatóknál, hiszen dömpingszerű beszerzésre kell készülniük a fuvarozók részéről. Bár a raktárkészlet függvényében az ügyfeleket akár azonnal is ki tudják szolgálni, jelentős roham esetén hetekig is elhúzódhat majd egy-egy egység beszerzése. Ezért különösen fontos, hogy az érintett vállalkozások minél korábban megkezdjék a járműflotta felszerelését a szükséges fedélzeti egységekkel.
„Jelenleg mintegy 15 ezer olyan 3,5 tonnánál nagyobb súlyú jármű közlekedik Magyarország útjain, ami WebEye egységgel van ellátva és összesen 30-40 ezer közé tehető azon járművek száma, amelyek hazai telematikai szolgáltatók által vannak felszerelve. További 200 ezer jármű azonban egyelőre nem rendelkezik semmilyen GPS-alapú járműkövetéssel, így elsősorban számukra fontos, hogy mielőbb felkeressenek egy bevallási közreműködőt és időben felkészüljenek a július 1-jén induló e-útdíj fizetésre. Azt tapasztaljuk, hogy sokan még mindig bizonytalanok a rendszer működését illetően, ezért a www.utdij-bevallas.hu oldalon részletes információkkal segítjük az érdeklődőket, hogy minél gördülékenyebben és kényelmesebben válthassanak az új rendszerre” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.
A WebEye számolt a megnövekedett érdeklődéssel, így a már készleten lévő több ezer darab fedélzeti egység mellett folyamatosan biztosítja a további ellátást is kibővített szerelői kapacitásával. Emellett weboldalain előregisztrációs lehetőséget kínál majd az érdeklődőknek, a későbbiekben pedig online szerződéskötést is biztosítani fog a gyorsabb ügyintézés érdekében.
Bagossy Tamás hozzátette: „A meglévő ügyfeleink könnyebb helyzetben vannak. Nekik mindössze annyi teendőjük van, hogy felvegyék a kapcsolatot az ügyfélmenedzserükkel, aki ellenőrzi a már beépített GPS egységet, majd ezt követően aláírnak egy megállapodást, amely szerint ezen túl az e-útdíj fizetésre is használhatják a berendezést. Ez számukra semmilyen plusz költséget nem jelent, mint ahogyan az új ügyfeleknek is csak az eszköz és annak beszerelése jelent kiadást.”
WebEye Magyarország Kft.
A WebEye Magyarország Kft. az Európa 14 országában jelen lévő 100 százalékban magyar tulajdonú Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport tagja. A Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport vezető szolgáltatása a telematikai-(Mobile Resource Management), szállítmányozási biztonságot támogató „WebEye megoldás”, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával a nap 24 órájában, valós időben teszi lehetővé a járművek mozgásának, útvonalának elemzését. Európa útjain összesen 40 ezer autóban van WebEye, ebből 23 ezret aktívan követnek.
Bővebb információ:
Ajánlott bejegyzések: