Napi Online: Kiderült, mennyit kereshetnek az e-útdíj-biznisz szereplői
2013. június 13.
A Magyar Közlöny szerdai számában megjelent a nemzeti fejlesztési miniszter rendelete az útdíjszedő által az útdíjszolgáltatóknak, valamint az egyetemes útdíjszolgáltató által a bevallási közreműködők és a viszonteladók részére fizetendő átalány-költségtérítés számításáról és mértékéről. A rendelet 2013. július 1-jén lép hatályba.
Az egyetemes útdíjszolgáltató, aki valamennyi e-útdíj fizetésre kötelezett számára köteles biztosítani az úthasználati jogosultság megszerzésének lehetőségét, átalány költségtérítést fizet alvállalkozóinak, ennek nagyságát határozza meg a rendelet. Az útdíjszolgáltatói átalány-költségtérítés alapja a tárgyhónapban az útdíjszolgáltató által az útdíjszedő részére megfizetett díjbevétel összege, az útdíjszolgáltatói átalány-költségtérítés mértéke pedig az átalány-költségtérítési alap 5 százaléka. A viszonteladói átalány-költségtérítés alapja a tárgyhavi viszonteladói értékesítésből származó, az egyetemes útdíjszolgáltató részére befizetett díjbevétel összege. (…)
Index: Nem tudni, hogy működik majd
2013. június 11.
A használatarányos útdíj egy teljesen bevett és jól működő módszer Európában az úthálózat finanszírozására és a környezetterhelés mérséklésére. Az elgondolást nálunk is régóta szorgalmazták, most inkább a várt költségvetési bevételek miatt kell sürgősen bevezetni. Ennek megfelelően elég drága lesz a magyar útdíj, kétszerese a németnek, 1-2 százalékkal emeli majd átlagosan a fogyasztói árakat, 20-30 százalékkal a szállítási költségeket. Az ígért kompenzáció-csomag a hazai fuvarozóknak nem túl hatékony megoldás, de a legfőbb probléma, hogy még mindig sok műszaki és jogi hiányosság van. Pedig a rendszer pár hét múlva biztosan elindul.
(…)
Ajánlott bejegyzések: