Folyamatosan gyűjtjük a fuvarozók által feltett kérdéseket az elektronikus útdíj bevezetésével kapcsolatban. A leggyakrabban elhangzott kérdésekből szemezgetünk mai bejegyzésünkben.
Hogyan tudja a sofőr ellenőrizni, hogy a fedélzeti egység működik-e?
Az eszköz kivitelétől függően többféle módon lehet ellenőrizni annak működőképességét. Egyrészt az operátor központ minden úthasználó számára azonnali tájékoztatást tud adni arról, hogy eszköze az adott pillanatban működőképes-e vagy sem. Az online szolgáltatást igénybevevők számára az online felületen keresztül bármikor megtekinthető az eszköz státusza. Bizonyos készülékeknél pedig státusz ledek jelzik az üzemállapotot.
Van-e lehetőség a tengelyek számának átállítására út közben (pl. ha a pótkocsit út közben leakasztják, és anélkül folytatja az útját a jármű)?
Két lehetőség van rá: egyrészt az ÁAK felületén, vagy az arra alkalmas OBU-k használatával. Ez utóbbi esetén nyilatkozni kell az ÁAK felé, hogy a tengelyszám állításért az úthasználó vállalja a felelősséget.
Ki vállalja a felelősséget a fedélzeti egység garancia időn belüli meghibásodásából adódó adatvesztésért, illetve egy ebből fakadó esetleges büntetésért?
Az eszközök működőképességének folyamatos ellenőrzése az úthasználó feladata. A készülék meghibásodását a szolgáltató (bevallási közreműködő) felé azonnal be kell jelenteni. A javítások elvégzése a szolgáltatási csomagokhoz tartozó SLA feltételek szerint történik.
Bővebb információért kérjük, látogasson el weboldalainkra:
Ajánlott bejegyzések: